Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://filharmonia.szczecin.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- część zdjęć i grafik nie posiada opisów.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Koordynatorem dostępności jest Mateusz Drozda (e-mail: m.drozda@filharmonia.szczecin.pl).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Patrycja Proczak — mejlowo p.proczak@filharmonia.szczecin.pl lub telefonicznie +48914310725.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: rpo.gov.pl
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, ul. Małopolska 48, 70-515 Szczecin, oddany do użytku w 2014 roku wykonany jest zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi w zakresie zapewnienia dostępności dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do obiektu od ul. Małopolskiej 48 rozwiązane jest wolne od poziomych oraz pionowych barier architektonicznych z poziomu terenu. Szklane przegrody w budynku występują tylko przy wejściu głównym. Te przegrody nie są oznaczone kontrastową taśmą.
Wszystkie schody wyposażone są w poręcze. Stopnie schodów nie są oznaczone kontrastowymi pasami.
Na każdej z kondygnacji parkingu podziemnego znajdują się 2 miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością.
Wszystkie 4 kondygnacje nadziemne i 2 kondygnacje parkingu podziemnego dostępne są za pomocą wind o parametrach technicznych zapewniających swobodne poruszanie się osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz osób słabowidzących. Przyciski w windach oznaczone są alfabetem brajla. Windy wyposażone są w komunikaty głosowe.
Hol główny, kawiarnia, szatnia i kasy biletowe zlokalizowane na parterze są dostępne bezpośrednio z jednego poziomu bez poziomych oraz pionowych barier architektonicznych.
W budynku nie ma tyfolomap. Pomieszczenia w budynku nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla. W budynku nie ma dźwiękowych systemów nawigacji dla osób niewidomych.
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Sala symfoniczna oraz sala kameralna dostępne są dla osób z niepełnosprawnością za pomocą wind. Dojście do rzędu miejsc siedzących bezpośrednio przed sceną wykonane jest bez barier architektonicznych, te miejsca dedykowane są osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Galeria sztuki zlokalizowana na 4 piętrze dostępna za pomocą wind.
Na paterze, oraz pierwszym piętrze znajdują się toalety przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.
POMOC OSOBOM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Personel jest przeszkolony w zakresie obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Osobami wyznaczonymi do pomocy są pracownicy kas, w szczególności Bożena Jasińska
numer telefonu: + 48 91 431 07 20 w godz. 08:00 – 16:00
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
W budynku zamontowana jest pętla indukcyjna.